تولید دستمال توالت به صورت عمده

تولید دستمال توالت پیچیده است و از منابع مختلفی استفاده می کند. با درختانی شروع می شود که قبل از تبدیل شدن به خمیر، قطع، پردازش و به تراشه های چوب تبدیل می شوند. سپس خمیر را با دوغاب خاک رس مخلوط می کنند تا جذب آن بیشتر شود. این مخلوط به شکل ورقه‌هایی چرخانده می‌شود که خشک شده، بریده شده و به شکل رول بسته‌بندی می‌شوند.

مراحل تولید دستمال توالت

برای حذف رنگ قهوه ای از خمیر چوب از مواد شیمیایی سفید کننده استفاده می شود. فرآیند بلیچینگ در صورت عدم استفاده صحیح می تواند خطرناک باشد، بنابراین استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب هنگام کار با این مواد شیمیایی مهم است.

تولید دستمال توالت به صورت عمده

مصرف دستمال توالت

بر کسی پوشیده نیست که دستمال توالت یک تجارت بزرگ است. به گفته انجمن ملی بازیافت کاغذ، آمریکایی ها سالانه بیش از 12 میلیارد رول کاغذ توالت استفاده می کنند – و این فقط برای استفاده شخصی آنهاست! تولید این محصول به تنهایی به انرژی و منابع زیادی نیاز دارد، به این معنی که تعیین دوستدار محیط زیست واقعا دشوار است.

روش ساخت دستمال توالت در کارخانه

خمیر کردن (فرآیندی که در آن درختان به صورت خمیر در می آیند) در آسیاب های واقع در نزدیکی جنگل ها یا زمین های جنگلی که درختان در آن رشد می کنند انجام می شود. این آسیاب ها اغلب به مقادیر زیادی آب و برق نیاز دارند تا به طور موثر کار کنند.

سفید کردن شامل قرار دادن پالپ با مواد شیمیایی مانند دی اکسید کلر یا پراکسید هیدروژن به منظور سفید کردن آن و حذف هرگونه ناخالصی باقی مانده از مراحل اولیه تولید است. این مواد شیمیایی در صورتی که پس از استفاده به درستی دور ریخته نشوند، ممکن است باعث آسیب در هنگام انتشار در رودخانه ها یا دریاچه ها شوند. سپس ورق ها قبل از برش به مربع های جداگانه حاوی چندین لایه خشک می شوند تا در هنگام استفاده به راحتی پاره نشوند.* برش شامل بریدن تک تک مربع ها از رول های بزرگ با استفاده از ماشین های خودکار به نام گیوتین است. بسته بندی شامل قرار دادن هر مربع در داخل لفاف های پلاستیکی قبل از قرار دادن آن ها است. در جعبه ها قرار دهید تا در حین حمل و نقل آسیب نبینند

تولید دستمال توالت به صورت عمده

دستمال توالت چگونه تولید می شود؟

خمیر چوب از تراشه های چوب و سایر الیاف گیاهی ساخته می شود. تراشه‌های چوب از خرد کردن یا آسیاب کردن درختان به قطعات کوچک تولید می‌شوند که می‌تواند در محل یا در یک مرکز پردازش انجام شود. سپس این محصول را در دیگ های بخار بزرگ پخته می شوند تا آنها را استریل کرده و پردازش آنها را آسان تر کند. سپس آنها را با مواد شیمیایی قلیایی، آب، مواد سفید کننده و مواد شیمیایی بیشتر قبل از اینکه در دمای بالا (حدود 170 درجه سانتیگراد) از طریق غلتک ها در صفحات کاغذ فشرده شوند، آسیاب می کنند.

خمیر حاصل حاوی الیاف سلولزی است که هم از چوب های سخت (مانند بلوط) و هم از چوب های نرم (مانند کاج) به دست می آید. سایر الیاف گیاهی شامل پوسته بامبو و نارگیل است. این مواد ممکن است به عنوان ماده پرکننده اضافه شوند، اما در مقایسه با پارچه های پنبه ای به تنهایی استحکام یا پایداری قابل توجهی ندارند زیرا به اندازه کافی برای اهداف صنعتی جاذب نیستند.

صادرات دستمال توالت به قیمت عمده

خمیر چوب با استفاده از ترکیبات کلر شسته و سفید می شود. کلر یک ماده شیمیایی بسیار سمی است و استفاده از آن به دلیل اثرات زیست محیطی آن بحث برانگیز بوده است. با این حال، به طور گسترده ای در فرآیند سفید کردن استفاده می شود، زیرا لیگنین و سایر ناخالصی ها را از خمیر چوب به طور موثرتر از سایر مواد شیمیایی حذف می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما